CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, 17 March 2015

SAMBAL HITAM KUALA LIPIS

Dah femes kan sambal hitam sekarang ni. dulu2 org kampung je suka makan. macam2 versi ada sekarang. siapa yang pernah cuba sambal hitam mesti akan terpikat dengan rasanya.

Apa yang istimewanya sambal hitam di Souqofayana ni??
  • original from Kuala Lipis. Homemade. Mak kawan saya yang prepare dari mula sampai jadinya sambal hitam ni.
  • Dijamin HALAL
  • Tahan sehingga 3 bulan jika disimpan di dalam peti sejuk. Lebih dari tu tak berani declare lagi coz baru cuba sehingga 3 bulan sebab biasanya 2-3 ari je dah licin.  
  • Rasanya yang SANGAT SEDAP. Tak pedas sangat. Budak2 pun boleh makan.
  • Sedia dimakan dengan nasi, roti, lemang, pulut etc 
Bahan-bahan utama: ikan bilis, belimbing buluh, cili padi 

RM8 125g


0 comments:

Post a Comment